Belangrijk onderdeel van het campagneteam. Zij zetten activiteiten op in staten die ertoe doen. In de uiteindelijke campagne kan het scheduling team wel uit zo’n 250 mensen bestaan, een stuk of dertig om het schema te organiseren en de rest om het uit te voeren. Ze hanteren twee regels. De eerste is dat ze daarheen gaan waar de aanwezigheid van een kandidaat verschil kan maken. De tweede is eenvoudig: zorg dat het er op televisie goed uitziet. Dat betekent dat er juichende mensen moeten staan, de vlaggen moeten wapperen, de booschap helder moet zijn en de pers op tijd geïnformeerd is. Met pakweg tachtig dagen campagne (in de eindstrijd) en vier activiteiten per dag, heb je ongeveer 320 units, zoals de professionals het noemen. De uitdaging is die optimaal in te zetten.
Afhankelijk van het stadium waarin de campagne verkeert en de ontwikkeling in de peilingen kan daarmee geschoven worden. In het begin veel bedeldiners, grote bijeenkomsten van ondersteunende groepen etc. Aan het einde zo veel mogelijk grote kiezersbijeenkomsten die het idee geven dat er wat gebeurt. De tweede doelstelling, media-aandacht, geeft al aan dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt wat een kandidaat doet, als het maar op het nieuws komt. (Zie ook: message, stump speech en soundbite.)